Home kv Thor

Nieuws

Sponsorkliks

Beste leden,

Ook dit jaar organiseert supermarkt de Plus weer een leuke actie voor al hun klanten en voor de Harmelense sportverenigingen. Wij zijn als THOR bij de bijeenkomst geweest, om te kijken wat deze actie inhield. We hebben uiteindelijk (helaas) moeten concluderen dat er best veel energie ingestoken moet worden en dat het rendement niet zo groot is, zoals de vorige actie. We hebben het aanbod afgeslagen en de Plus veel succes gewenst met hun actie.

Het bestuur

Afgelopen zaterdag is THOR 3 kampioen geworden. Na een klinkende overwinning op Koveni kon de champagne en de taart uit de koelkast gehaald worden!

THOR 3, van harte gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap!

Afgelopen zaterdag heeft kv THOR na ruim 11 jaar afscheid genomen van voorzitter Arie Oosterlee. Tijdens het Fout en Nieuw feest kon ook gelijk zijn opvolger worden voorgesteld. Het bestuur is erg blij dat John Naborn (speler in het midweekteam van THOR en vader van korfballende zoon Bastiaan) het stokje gaat overnemen. We wensen John heel veel succes en plezier in zijn nieuwe functie.

Onder groot applaus en “Arie bedankt” trok Arie zaterdag de kantinedeur achter zich dicht. Arie, nogmaals dank voor het half jaar dat je het zou doen en dik tien jaar bonus!!

Zaterdag werd er ook afscheid genomen van Mark van Dorssen. Hij treedt af als bestuurslid. We bedanken Mark voor zijn inzet voor Thor.

Lijkt het je leuk om Mark als bestuurslid op te volgen? Meld je dan bij iemand bij het bestuur. 

Gedurende mijn jeugd was ik lid van een sportclub in de Hoekse Waard. Mijn ouders richtten ooit met een aantal de buren een hockey club op. In het begin douchten de teams – ook de gasten bij ons of bij de buren. Er was veel energie, er werd veel gelachen en er was veel saamhorigheid. Deze zaken ben ik ook allemaal bij THOR tegengekomen en dit zijn precies de redenen dat ik mij er zo thuis heb gevoeld.

Meer dan elf jaar geleden werd ik gevraagd of ik voorzitter van het bestuur van THOR wilde worden. Mijn zoon speelde bij THOR en tijdens een wedstrijd vroeg de vader (Gerard Croiset) van een teamgenoot mij of ik me in zou willen zetten voor het bestuur. Er was op dat moment geen voorzitter.

Een fotoverslag van de wedstrijd THOR 1 - Madjoe 1 vind je hier.

Met dank aan Wim van Duuren.

Beste jeugdleden,

Afgelopen jaar was THORkamp weer een groot succes. Daarom gaan wij dit jaar weer op kamp! Traditiegetrouw is dit in de eerste week van de zomervakantie, dat is dit jaar in de week van 16 juli.

Alle spelende leden vanaf de F1 t/m de A1 mogen mee. Ga je liever mee wanneer ook jouw allerbeste vriendje/vriendinnetje/broertje/zusje/neefje/nichtje, die niet op korfbal zit, mee gaat? Dit is geen probleem, zorg ook dat hij of zij zich opgeeft en ga gezellig samen mee op het allerleukste en coolste kamp van het jaar!

Zaterdag 25 november jl. zijn Arie, Joyce en Luuk naar de Petruskerk in Woerden geweest. In de Petruskerk werd op dat moment de prijsuitreiking gehouden van de ideeënwedstrijd die was uitgeschreven door het VSB Fonds. Het VSB Fonds organiseerde de ideeënwedstrijd om haar 25 jarige bestaan te vieren. Verenigingen en individuen werden gevraagd hun ideeën op te sturen. Arie, Samantha en Luuk zijn dan ook in de pen geklommen namens THOR en hebben het idee "Korf 4 Harmelen" ingediend.

Het "Korf 4 Harmelen" idee
Het plaatsen van “multi-korven” op meerdere plekken in Harmelen (een korfbalpaal met korven op verschillende hoogtes), zodat er meer buiten-speelmogelijkheden zijn voor de jeugd in Harmelen. Aansluitend willen wij weer het schoolkorfbal toernooi organiseren, omdat er op verschillende plaatsen een multi-korf zal staan, wordt de strijd spannender dan ooit te voren.

Tijdens deze feestelijke prijsuitreiking, met prachtige muziek van Carol Ruiz op piano en zang van sopraan Tamar Niamut, heeft THOR de tweede prijs gekregen in de categorie Sport & Recreatie. Dit houdt in dat er een bedrag van €5,000.- euro beschikbaar komt om het idee uit te voeren.

Vanaf november tot april is sporthal De Kroon onze thuisbasis. Hier zijn we te gast!! Om alles ook gezellig te houden hier nog even wat huishoudelijke regels op een rijtje om alles goed te laten verlopen:

  • Er mogen geen warme etenswaren vanuit de kantine genuttigd worden op de tribune. Ook het nuttigen van alcohol is verboden op de tribune.
  • Na de laatste wedstrijd/training ruimen we alles netjes op. Dit betekent: ballen in het ballenrek of in de THOR-kast en korven op de daarvoor bestemde plek. Op de foto's die naast de deuren van het materialenhok hangen kun je zien waar alles hoort.
  • Als de deuren open zijn gezet moeten die uiteraard ook weer dicht.
  • Vergeet niet de radio weer op zijn plek te zetten.
  • Het scorebord-bedieningspaneel mag in het EHBO-hok en de tafel met stoelen voor het raampje van het beheerdershokje op de tribune.
  • Verder ruimen we alle troep in kleedkamers en op de tribune uiteraard op in de daarvoor bestemde prullenbakken.

Wat ook belangrijk is om te weten: er is een AED in de sporthal. Deze hangt in het EHBO-hokje (tegenover het damestoilet)

De taken van de zaaldienst zijn te lezen in dit document.

Verder verzoek voor de rokers om hun peukjes niet voor de deur te gooien, maar in de asbakken en iedereen die sportief op de fiets komt, de fietsen netjes te plaatsen in de daarvoor bestemde rekken. Mocht er een ambulance moeten komen, dat er geen fietsen in de weg staan.

Wij hopen dat iedereen hier rekening mee kan houden zodat het voor ons en voor de andere gebruikers van de sporthal gezellig blijft. En is er iets onduidelijk of zou je graag extra materialen willen gebruiken dan kun je dit altijd aan Wim, de beheerder van de sporthal, vragen.

Het bestuur

Heb jij ze al? Grote Clubactie loten?? De leukste actie voor verenigingen met een fantastische prijzenpot! Van ieder verkocht lot (€3,00) ontvangt kv THOR €2,40.

Dat is dus 80% voor de club!

Is er nog geen THORlid aan de deur geweest? Dan kan je ze ook digitaal bestellen.

Beste ouders en spelende leden,

11 November starten de eerste competitiewedstrijden in de zaal. Wegens blessures in de selectie en afmelding bij de jeugd is er weer een minimale teambezetting. Het is daarom opnieuw van belang om eventuele weekendjes weg of andere gelegenheden te plannen op vrije zaterdagen. Zo voorkomen we dat wedstrijden afgezegd of verplaatst moeten worden. Op het veld is dit goed gegaan en dat willen we graag zo houden!

De volgende speeldata zijn zeer ‘risicovolle’ zaterdagen:

  • 16 december
  • 20 januari
  • 10 februari (carnaval)

Ik vraag jullie om zeker met deze data rekening te houden. Mocht je toch echt niet kunnen spelen, geef dit dan graag tijdig door, zodat er zo vroeg mogelijk kan worden gekeken naar een oplossing.
Alvast bedankt voor jullie medewerking!

O ja, vriendjes en vriendinnetjes meenemen naar de training mag natuurlijk altijd!

Wedstrijdsecretaresse,
Manon

Agenda

Bierproeverij
za juni 15 @19:30 -
Schoolkorfbaltoernooi
za juni 22 @10:00 - 12:30
Seizoensafsluiting
za juli 06
THORkamp
ma juli 22
THORkamp
di juli 23
THORkamp
wo juli 24
THORkamp
do juli 25
THORkamp
vr juli 26

Kantinezaken

13 of 14 juni 2019

Schoonmaken: THOR MW1

Zaterdag 25 mei 2019

Kantinedienst:

09:30 - einde : Evelien & Bernadette

Uitslagen

THOR 1 - Or. Nassau 1 11 - 16
THOR 2 - Or. Nassau 2 6 - 7
THOR MW1 - Synergo MW2 11 - 5
THOR A1 - Luno A2 11 - 11
THOR A2 - OVVO A3 8 - 7
THOR C1 - EKVA C3 3 - 6
THOR E2 - Fiducia E3 5 - 6
THOR F1 - Tweemaal Zes F1 5 - 25

realisatie: oscreative webdesign