Na een hele lange tijd is dan eindelijk het nieuwe korfbalseizoen weer begonnen. Er mag weer met veel plezier gesport worden in teamverband.

Allereerst willen wij jullie een wijziging in de kantinecommissie doorgeven: Damaris heeft aangegeven per ingang van dit nieuwe seizoen te stoppen met de kantinecommissie. Gelukkig hebben we daar ook al een fijne vervangster voor gevonden: Demi de Jong komt vanaf heden de kantinecommissie versterken.

De kantinecommissie heeft onlangs vergadert en heeft een aantal nieuwe toevoegingen voor jullie. Wij delen ze hieronder ter info:

Gezonde sportkantine

Voor de zomerstop hebben wij een afspraak gehad met het Beweegteam Woerden, Teamfit en het bestuur om te kijken of wij op bepaalde punten een nog gezondere sportkantine kunnen gaan worden. Daarop hebben we een aantal mooie challenges gekregen die we kunnen gaan behalen.

Denk hierbij aan kleine challanges als bijvoorbeeld: tosti in wit en bruin brood aanbieden, wat gezondere drankjes aanbieden naast het assortiment wat we al hebben en wat gezondere snacks naast het snack assortiment wat we al hebben.

Mocht je zelf nog ideeën hebben dan horen wij dat uiteraard graag.

Alcoholbeleid

Zoals bij de meeste misschien wel bekend: wij schenken in de sportkantine alcohol vanaf 14.00u 's middags. Wij schenken niet aan jongeren onder de 18 jaar.

Gedeeltelijk rookvrij

Omdat 1 van de challenges is om een gedeeltelijke rookvrije accommodatie te worden hebben we hier met elkaar ook over nagedacht. Wij vinden het als vereniging belangrijk dat met name de jeugdleden niet blootgesteld worden aan rokende mensen. Daarom zullen wij een plek gaan creëren speciaal voor de rokers wat zoveel mogelijk uit het zicht is van niet rokende kinderen/mensen.

Voor nu geven wij het advies af om niet voor de kantine te roken maar jezelf te verplaatsen door naast het materialenhok te gaan staan.

Prijzenlijst

Helaas ontkomen wij niet aan een kleine prijsstijging van ons assortiment. Wij hebben daarom onze prijzen aangepast. Deze kun je vinden in de sportkantine bij de bar.

Statiegeld

Per 1 juli jl. is er statiegeld toegepast op de plastic flesjes. Dit is een van de redenen dat we de prijzen hebben moeten verhogen om het statiegeld hierin mee te verrekenen. Uiteraard ben je vrij om de lege statiegeldflessen mee naar huis te nemen en deze zelf in te leveren bij de supermarkten.

Wij zullen ook speciale prullenbakken gaan neerzetten die alleen bestemd zullen zijn voor de statiegeldflessen. Wat kort gezegd inhoudt dat als je je statiegeldfles hierin deponeert je de vereniging sponsort met het statiegeld. Wij zullen deze flesjes inleveren bij de supermarkt en het statiegeld zal dan bestemd zijn voor de vereniging.

Wij hopen natuurlijk van harte dat dit jullie uitnodigt om via deze kleine handeling de vereniging extra te sponsoren. De speciaal daarvoor bestemde prullenbakken zullen wij duidelijk aanduiden dat deze alleen bestemd zullen zijn voor de statiegeldflessen.

Alleen pinnen

Om zo min mogelijk contant geld in de kantine te hebben, hebben wij besloten om over te stappen dat het alleen nog mogelijk is tot pinnen. Wil je hier rekening mee houden als je naar de sportkantine komt. Alleen pinnen is mogelijk.

Werken met bonnen

Een aantal jaren geleden hebben wij als vereniging ook bonnen ingevoerd. Je kunt voor een bepaald bedrag (10, 20, 30 of 50 euro) een bon kopen. Je houdt deze zelf in beheer. Voor de bon pin je eenmalig het bedrag en vervolgens kun je je consumpties af laten strepen op je bon.

Mocht je hier vragen over hebben kun je altijd iemand uit de kantinecommissie hierover aanspreken of even een mail sturen. THOR is op geen enkele manier aansprakelijk te stellen voor het kwijtraken van de aan jouw verkochte bon. THOR zal deze verkochte bonnen niet zelf in beheer houden; dat is de verantwoordelijkheid van degene die de bon heeft aangeschaft.