ALV en Pubquiz

De 2e Algemene Ledenvergadering van seizoen 2022/2023 komt er weer aan en bij deze willen we een ieder dan ook van harte uitnodigen. Vrijdag 3 februari om 20:00 uur starten we in de THOR-kantine. Na de ALV is er een pubquiz. Vanwege het grote aantal aanmeldingen, is het niet meer mogelijk om je op te geven voor de Pubquiz.

Save the date: 24 juni 2023 schoolkorfbal en seizoensafsluiting

Zaterdag 24 juni belooft een leuke en gezellige korfbaldag te worden. Reserveer deze dag vast in je agenda!
In de ochtend zal er een schoolkorfbaltoernooi plaats vinden, georganiseerd door THOR 1. In de middag volgt de seizoensafsluiting. Het programma is nog niet bekend, heb je leuke ideeën, geef ze door!

Klusdag

Om ervoor te zorgen dat de kantine en het veld er weer keurig bij liggen, organiseren we op vrijdagavond 14 april en zaterdag 15 april een klusdag bij THOR.
Wat gaan we doen: schoonmaken, verven, onkruid wieden, de scheidsrechterkleedkamer opknappen. Leden, jeugdleden, ouders, iedereen is welkom!

Op vrijdag 14 april starten we rond 19.30 uur. Zaterdag 15 april rond 9.30 uur. Laat even weten wanneer je komt. (Arja 0645093915)

Team van de week

Bij iedere thuiswedstrijd van THOR 1 in de zaal is er een Team van de week. Dit team wordt in het zonnetje gezet! Ze gaan op de foto met THOR 1, mogen samen met de spelers oplopen voor de wedstrijd en worden voorgesteld aan het publiek. Ook mogen zij op de korf schieten tijdens de rust van de wedstrijd en ontvangen zij een oorkonde.
THOR F1 was 3 december team van de week en THOR E3 17 december.

De planning voor de andere teams is als volgt:
Zaterdag 4 februari 17.40: THOR E1
Zaterdag 18 februari 11.00: THOR D1
Zaterdag 1 april 18.50: THOR E2
Op zaterdag 1 april zullen rondom de wedstrijd van THOR 1 alle jeugdteams die kampioen zijn geworden worden gehuldigd!

Koningsspelen vrijdag 21 april

Ieder jaar organiseert Beweegteam Woerden/Harmelen voor de basisschool kinderen de koningsspelen. Vorig jaar heeft THOR hieraan mee gedaan. Dit was een groot succes, veel kinderen hebben kennis kunnen maken met korfbal.

Ook dit jaar wil Thor weer meedoen aan de koningsspelen. Op vrijdag 21 april van 8.30-14.00 uur zullen er kinderen vanuit de verschillende basisscholen naar het THOR-veld komen om te korfballen. We zijn nog op zoek naar vrijwilligers om hierbij te ondersteunen. Dit mogen zowel spelers als ouders zijn. Ben je in de gelegenheid om te komen helpen, meld je dan bij Arja 0645093915.

Koningsdag 27 april

Ieder jaar organiseert de Oranjevereniging in Harmelen op koningsdag de Koningsspelen. Hierbij maken kinderen met hun ouders een rondje door het dorp om allerlei spelletjes te doen. De Oranjevereniging heeft aangeboden dat THOR een kraampje in de praatkuil naast de kerk mag beheren voor de verkoop van koffie en thee. Dit is een mooie gelegenheid om geld te verdienen voor THOR, wat dit jaar extra welkom is.

Nu zijn wij op zoek naar mensen die achter deze kraam willen staan, dit kunnen zowel leden als ouders/supporters zijn. Heb je 27 april in de ochtend tijd in je agenda, geef het door aan het bestuur.

Korfbal voor recreanten

Wanneer ik op een zaterdag bij de verschillende korfbalwedstrijden aan het kijken ben, vraag ik regelmatig aan ouders of het hen niet ook leuk lijkt om te gaan korfballen. Het antwoord dat ik vaak krijg is: “Ik heb het nog nooit gedaan” of “Ik wil niet iedere zaterdag die verplichting”.

Nu zijn we tot het idee gekomen om een recreantenteam op te starten dat een keer per week traint, maar niet wekelijks een wedstrijd speelt op zaterdag. Speciaal ingericht voor volwassenen die nog nooit hebben gekorfbald of voor wie het alweer een hele tijd geleden is.
Lekker een uurtje sporten/korfballen op je eigen niveau en daarna wanneer je dat gezellig vind met elkaar en drankje doen in de kantine. Naast dat je zelf lekker in beweging bent, leer je ook het spelletje korfbal kennen en kun je op zaterdag extra goed aanmoedigen langs de lijn!
De planning is om het recreantenteam vanaf half april te gaan starten op woensdagavond, tijd is nog vrij te bepalen.

Lijkt het je leuk om op deze manier kennis te maken/bezig te zijn met korfbal? Stuur een berichtje naar Arja 0645093915. Ook zijn we op zoek naar iemand die het leuk vind om deze groep te begeleiden. Mocht je dit willen doen, dan hoor ik het graag.

THORkamp!

Beste jeugdleden en ouders! Ook dit seizoen gaan wij weer op THOR kamp naar een echt kamphuis. Traditiegetrouw in de eerste week van de zomervakantie, maandag 10 juli t/m vrijdag 14 juli 2023. De kosten van het kamp zijn nog niet bekend, maar zullen hoger liggen dan de vorige keer i.v.m. energietoeslagen die bij accommodaties gevraagd worden.

Mocht je vragen hebben kun je mailen naar thorkampharmelen@gmail.com of appen naar Arja (06 45 09 39 15) of Demi (06 19 34 22 93).

Wil je zeker mee, laat dit dan vast weten, dan reserveren we vast een plekje voor je.

Groetjes van de kampcommissie!